بهترین مقصد های گردشگری ایران در فصل بارندگی
نوشته شده توسط : triptravel

پاییز یکی از فصل های بارانی در ایران است که به دلیل آغاز سال تحصیلی و لغزندگی جاده ها در اکثر استان ها سفر ها کاهش می یابد. جاده های خلوت، مکان های بکری که بازدید کنندگانشان کمتر شده است وسوسه سفر را می تواند در ما زنده کند اما چه شهر هایی در ایران برای سفر در فصل های بارانی مناسب هستند؟ ایران یکی از کشور هایی است که تمام شهر های آن چهار فصل هستند و هر کدام از این شهر ها جلوه ای زیبا درهر فصل به خود می گیرند اما یک سری از شهر ها هستند که طبیعتشان در فصول بارانی جلوه ای خاص پیدا می کند. از میان چشمه های آب گرم، جنگل های دلربا با رنگ های زرد و نارنجی، دریاچه ها و تالاب های زیبا یا سکوت در دل کویر، کدامشان را می خواهید امتحان کنید؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا برایتان از بهترین مقاصد گردشگری ایران در فصول باندگی بگوییم. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

جنوب ایران در فصل های بارانی با هوای معتدل

 در استان خوزستان و هرمزگان میزان بارش باران و برف در فصل پاییز و زمستان به نسبت کمتر از الباقی استان ها است، هوای مطلوب این استان در فصل های بارانی این امکان را فراهم آورده تا تجربه ای نو برای شما به وجود آورد. در حالی که اکثر استان ها در فصل پاییز و زمستان دارای هوای بارانی هستند، در خوزستان و هرمزگان هوا معتدل تراست.

 

 تالاب شادگان / شهرستان شادگان

 تالاب شادگان یا همان ونیز ایران، اسمی که به دلیل خانه هایی که کنار آب ساخته شده اند بر این تالاب قرار داده شده است ، تالاب در آغاز پاییز تا اواخر زمستان میزبان پرندگان بسیار زیادی از کشور های مختلف است و می تواند تجربه خاص را برای شما رقم بزند. تالاب شادگان در صد و پنج کیلو متری شهر اهواز قرار دارد.

 

 

روستای پامنار و دریاچه شهیون / شهرستان دزفول

 در حین گذر از دریاچه با قایق شما به طبیعت بکری می رسید که شاید پیش از این تنها رؤیایش را دیده بودید، این بخش از روستا ممکن است به دلیل مجاورت با دریاچه سردتر از شهرستان دزفول باشد پس به طور حتم لباس های گرم با خودتان ببرید. دریاچه و روستای پامنار در فصل بهار نیززیبایی بی نظیری را پیدا می کند.

 

 

چشمه آب گرم گنو و خورگو / هرمزگان

 در اکثر نقاط ایران چشمه های آب گرم که خاصیت درمانی دارند زیاد دیده می شود. در استان هرمزگان چشمه آب گرمی به نام گنو و خورگو وجود دارد که جزو آب های گوگردی هستند. اطرف این چشمه ها پر از نخل های زیبا است که در فصل های پاییز و زمستان می تواند تجربه ی جالبی را برای شما به وجود آورد.

 

 

جزیره قشم / بندرعباس 

این جزیره به لحاظ موقعیت مکانی جزو مکان های بسیار زیبا و دیدنی است اما چه چیز هایی در جزیره قشم زیبایی دو چندان به آن بخشیده؟ جدا از دریا و ساحل آرامش بخش، این مکان دارای صخره های دیدنی، غذاهای خوشمزه دریایی، بازارهای محلی است که از آن ها می توان سوغاتی هایی با قیمت مناسب خرید. تفریحاتی همچون جت اسکی، غواصی ، رفتن به رستوران هایی که زیر آب قرار دارند می تواند تجربه فراموش نشدنی ای را برای ما فراهم کند. بهترین زمان برای سفر کردن به جزیره قشم در فصل های بارانی به خصوص پاییز و زمستان است زیرا در فصل های تابستانی هوا گرم و دارای رطوبت بسیار بالایی است.

 

 

جنگل های شمال ایران در فصل های بارانی

 شهر های شمالی ایران که در فصل های بارانی مانند پاییز هوا سرد است و جاده ها ممکن است لغزنده باشد اما زیبایی های بیشماری را به خود می گیرد که بهتر است حداقل یک بار آن ها را تجربه کنیم.  جنگل هایی با رنگ نارنجی و زرد می تواند احساسی نابی را در ما زنده کند و خاطره خوبی را در کنار دوستان و خانواده به ما هدیه دهد.

 

 

جنگل های اسالم و خلخال / اردبیل

 در فصل بارانی پاییز جنگل های اسالم و خلخال همگی با رنگ های زرد و نارنجی خود دلبری می کنند و تجربه لذت بخشی را می توانند برای ما ایجاد کنند. جاده اسالم به خلخال جزوی از استان بسیار زیبای اردبیل است.

 

 

پارک ملی گلستان / گرگان

شاید نام پارک ملی گلستان یا عکس هایی که در فصل های بارانی و به خصوص در فصل پاییز از این پارک در گزارش های اخبار و حتی در شبکه های اجتماعی اینترنت پخش می شود را دیده و شیفته رنگ های درختان آن شده باشید. پارک ملی گلستان هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است که در فصول بارانی با وجود  شرایط جوی خاص آن منطقه  به آنجا سفر می کنند و از زیبایی آن لذت می برند. پارک ملی گلستان در شرق استان گلستان قرار دارد.

 

 روستای یوش / نور

این روستا در شهرستان نور استان مازندران قرار دارد، روستای یوش زادگاه نیما یوشیج یکی از شاعر های به نام ایران است. روستایی با زیبایی فوق العاده به خصوص در فصل پاییزی و بارانی که تمام کوچه های قدیمی و کاهگلی آن پر از برگ های زرد و نارنجی می شود.

 

تجربه ای متفاوت در دل کویر

 در فصل های بارانی سال یعنی اوایل پاییز بهترین زمان برای رفتن به کویر است، روزها هوا خنک است اما شب ها کمی سردتر می شود که بهتر است با تجهیزات کامل به آنجا بروید و لباس های گرم بپوشید، در نزدیکی کویر ها معمولا کاروانسرا هایی وجود دارد برای استراحت و استفاده از سرویس بهداشتی.  تجربه ی سکوت در دل کویر می تواند یک خاطره خوب در فصل های بارانی برای شما رقم بزند.

 

کویر مصر / اصفهان

این کویر در نزدیکی شهر جندق از توابع استان اصفهان قرار دارد که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

 

 

دشت لوت

این دشت وسیع در نزدیکی استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که یکی از مهمترین کویرهای ایران به شمار می آید .دشت لوت از نظر مساحت بسیار بزگ است و حدودا ده درصد از کل مساحت ایران را در بر دارد.

 

بهترین مقصد های گردشگری ایران در فصل بارندگی 

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: